top of page

Youtube Reklamcılığı Nedir?

Güncelleme tarihi: 14 Oca 2023

Markanız için bir reklam yapmak için zaman, para ve çaba harcamak pek çok girişimcinin işlerindendir. Reklamları sadece web sitenize yükleyemek veya sosyal medyada paylaşmak yeterli değildir. Bunun için YouTube'da bir reklam yaparak video pazarlama sayesinde kazanç elde etmeye başlayabilirsiniz.

Youtube’da Reklam Paylaşmanın Önemi Nedir?

Potansiyel müşterileri ve markanıza aşina olmayanları çekmek için bu reklamlar oldukça önemlidir. Bir dizi YouTube reklamı yayınlamak, daha fazla hedef kitleye ulaşmanızı sağlayacak video içeriği bulmasını sağlamanın bir yoludur.

YouTube'da reklam yayınlamak, bu platform için belirli kısıtlamalar ve farklı seçenekler gerektirir. Bu nedenle bir sonraki video projenizi analiz etmeden önce temel bilgilere ihtiyacınız olacaktır. Bu şekilde YouTube'da bir reklam kampanyasını iyi bir şekilde düzenlemek size oldukça fazla katkı sunacaktır.

YouTube Reklamcılığındaki Yenilikler Nelerdir?

Günümüzde insanların büyük bir bölümü Youtube ile mobil cihazlarla karşılaşmaktadır. Bu nedenle de Youtube reklamcılığı büyük anlamda mobil cihazlara yönelmiş durumdadır. Kişiler internette ya da Youtube üzerinde farklı aramalar yapabiliyor. Bu aramalarla kişiye yönelik farklı reklamlar önerilebilmektedir.

Pazarlamacılar artık belirli bir ürün veya hizmeti yakın zamanda arayan kişilere reklam profili olarak hedefleyebilir. Böylece platformda görüntülenen video reklamları hedefleyebilir. Bir video reklamın içeriği, izleyicinin araştırdığı bir aramayla yakından ilgiliyse o web sitesinde reklamın tamamını görüntüleme veya reklamı tıklama olasılığı daha yüksektir.

YouTube Reklamcılığı Türleri Nelerdir?

YouTube'da yatırım yapabileceğiniz farklı reklam türleri söz konusudur. TrueView reklamcılığı, YouTube'daki standart video reklam türüdür. Reklamverenler yalnızca izleyiciler reklamı izlediğinde veya reklamla etkileşim kurduğunda TrueView reklamları için ödeme yapar. Ayrıca videolar, çeşitli içerikleri paylaşmak için kolayca kişiselleştirilebilir.

YouTube TrueView video discovery reklamları ise YouTube ana sayfasında, arama sonuçları sayfalarında ve YouTube video izleme sayfalarında ilgili videolar olarak görünür. Bir kullanıcı reklamı tıkladığında, video açılış sayfasının sağ sütununda tamamlayıcı şerit reklamın görüneceği bir nokta bulunur.

Yayın içi TrueView reklamlarında bir kişi YouTube'da seçtiğiniz videoyu izlemeden önce oynatılır. Bazen izleyiciler, reklamı beş saniye izledikten sonra atlama seçeneğine sahiptir. Ayrıca, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki herhangi bir yerde veya Google'dan video reklam alanı satın alan sitelerde oynamalarını sağlayabilirsiniz.

TrueView Youtube Videoları Neleri İçerebilir?

TrueView video kampanyaları lisanslı veya telifsiz olarak kabul edilen kişileri, diyalogları ve müzikleri içerebilir. Ancak, bu videolar atlanabileceğinden standart bir tanıtım reklamı yayınlamamak en iyisidir. Kitlenize izlemeye devam etmeleri için bir neden vermeniz gerekir ve ürün tanıtımları tarihsel olarak beklediğiniz görüntülemeleri almaz.

Bunun yerine bir hikaye anlatabilirsiniz. Örneğin, izleyicilerinizin ilişki kurabileceği bir mücadeleyle karşılaşan bir kişinin örneği izleyicilerin ilgisini daha çok çekecektir. Bu videolar markanızı akılda kalıcı kılan ve atlanmayı daha az çekici kılan bir eğlence kaynağı olacaktır.

Youtube Reklamlarında Başarılı Olmak İçin Neler Yapılabilir?

Reklamlarınızın size daha çok hizmet etmesi için dikkat etmeniz gereken pek çok nokta söz konusudur. Aşağıdaki noktalara dikkat ederek daha nitelikli reklamlar oluşturabilirsiniz:

  • Görüntülerinizi, kitlenizi ve hedeflerinizi analiz edin,

  • Düşük performansınızın durumunu izleyin,

  • Özel bir küçük kapak resim kullanın,

  • Kullanıcıları kartlarla satın almaya götürün,

  • Bir URL oluşturun,

  • Bir YouTube oynatma listesi oluşturun,

  • İzleyicinin ihtiyaçlarını ve isteklerini karşılamak için altyazıları kullanın.

Bu koşulları dikkatli bir şekilde kullandığınızda Youtube reklamları size daha çok hizmet edecektir. Aynı zamanda da daha çok müşteriye ulaşabilirsiniz.


Comments


Haberler

bottom of page